sobota, 5 lipca 2014

Fancuskie na szybko, dla tych co czasu im brak.





Zrobiłam ciasto z przepisu znalezionego w sieci. Prosty przepis do zrobienia.
Dla tych co czasu nie mają albo nie lubią przesiadywać w kuchni i piec, dzielę się z Wami.
Osobiście wolę spędzać czas w inny sposób niż w kuchni, ale zjeść słodkie to by się chciało ;)
Tym sposobem wypróbowałam przepis na ciasto, które nie wymaga zbytniego wysiłku. Nie macie pojęcia jakie to pyszne!

Francuska karpatka:

Składniki:
1 op. masy do karpatki
2 op. zrolowanego gotowego ciasta francuskiego
1 słoiczek dżemu
0,5 l mleka
200 g margaryny
cukier puder do posypania

Masę budyniową zrobiłam z gotowej masy do karpatki firmy Delecta. Zagotowałam 300 ml mleka, w drugim naczyniu zmiksowałam osobno 200ml zimnego mleka z proszkiem z torebki. Po czym dodałam to wymieszane mleko do gotującego się i miksowałam mikserem ręcznym ok 3 min aż zgęstniało. Odstawiłam do ostygnięcia.
W tym czasie upiekłam ciasto francuskie. Na oddzielnych blaszkach 180 'C ok 15 min. Ten pierwszy ponakuwałam widelcem co by nie wyrosło za wysokie.Drugi piec normalnie.
Gdy krem karpatka ostygł wymiksowałam go z margaryną do jednolitej masy.
Na pierwszą ponakuwaną warstwę ciasta nałożyłam dżem (mamusinej roboty z truskawkami z własnej działeczki - mjami!) równomiernie a następnie masą kremową. Przykryłam drugą warstwą ciasta, posypałam pudrem i gotowe. Polecam jeszcze odstawić na jakiś czas do lodówki.
Pierwszy raz jadłam francuskie z takim kremem z karpatki. Kilka uwag przy robieniu jej... Dżem niech będzie bardziej kwaśny niż słodki, bo sama masa jest już słodka. Jeśli już jest jaki jest, to nakładać go mniej.
Smakuje wyśmienicie. POLECAM.






3 komentarze:

  1. Smakowicie wygląda i na pewno tak też smakuje . Z pewnością wypróbuje przepis ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo pysznie i pewnie takie jest. Pozdrawiam :) jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
Zapraszam do obserwacji mojego bloga.